Wednesday 5 July

Nichegerichte uitgever Scala breidt portfolio uit met toonaangevende modemerken

Scala Crossmedia neemt vakbladen Textilia en Schoenvisie over AMERSFOORT, 5 juli 2023. Scala Crossmedia, een toonaangevende uitgeverij van tijdschriften zoals Aan de Haak, Railhobby en Textiel Plus, kondigt de overname […]
Deel dit bericht

Scala Crossmedia neemt vakbladen Textilia en Schoenvisie over

AMERSFOORT, 5 juli 2023. Scala Crossmedia, een toonaangevende uitgeverij van tijdschriften zoals Aan de Haak, Railhobby en Textiel Plus, kondigt de overname van Textilia en Schoenvisie aan. Deze gerenommeerde vakbladen in de textiel- en schoenenbranche passen goed bij Scala’s missie ‘Scala, deel(t) je passie’. Met deze overname verbreedt Scala haar portfolio en zet ze een belangrijke stap om haar aanwezigheid in de uitgeverswereld verder te versterken. De eerste nummers die Scala heeft uitgegeven, zijn Textilia 5 en Schoenvisie 5.

Met de overname van Textilia en Schoenvisie breidt Scala haar propositie uit naar de mode- en schoenenbranche. Scala is ervan overtuigd dat de samenvoeging van Textilia en Schoenvisie met haar bestaande portfolio zal leiden tot synergieën en nieuwe kansen voor groei. Met de overname door Scala kunnen beide vakbladen profiteren van de uitgebreide expertise en ervaring die het bedrijf heeft. De overname markeert een belangrijke mijlpaal in de groei van Scala.

Ashja Bosboom, CEO van Scala: “Ons mediabedrijf heeft altijd gestaan voor het bieden van inhoud die ertoe doet voor onze doelgroep en met deze uitbreiding naar vakbladen kunnen we nu ook de professionals in de textiel- en schoenenindustrie bedienen." Ashja benadrukt ook haar persoonlijke betrokkenheid bij vakbladen. Ze begon haar carrière bij Reed Elsevier waar ze ervaring heeft opgedaan met vakbladen. Ze voegt daaraan toe: “Het voelt als thuiskomen om weer betrokken te zijn bij vakbladen. Voor mij is de cirkel rond.”

Over Textilia 
Textilia is hét vakblad voor modeprofessionals. Het modevakblad bestaat al meer dan 100 jaar. Textilia informeert en inspireert lezers over marktontwikkelingen en trends in de branche, zowel online als offline met een fysieke uitgave. Het vakblad verschijnt 10 keer per jaar.

Over Schoenvisie
Schoenvisie is hét vakblad voor schoenprofessionals. Al meer dan 60 jaar informeert en inspireert Schoenvisie over alle marktonwikkelingen, trends en koopgedrag, zowel online als offline. Het magazine verschijnt 8 keer per jaar.

Over Scala Crossmedia
Met een team van 20 mensen en een flexibele schil van 300 medewerkers bereikt Scala diverse doelgroepen van meer dan 1.123.000 enthousiaste lezers, hobbyisten, creatievelingen, kunstenaars en (semi)professionals. Scala brengt mensen met een specifieke passie samen en inspireert ze via haar 15 crossmediale merken, webshops en platforms. Daarnaast geeft Scala verschillende licenties uit in het buitenland en ondersteunt ze derden met advies en via custom media.


Beeldmateriaal vindt u hieronder. Bij vragen of voor een interview neemt u contact op met Thamar Mantel via 033-4892900 of t.mantel@scalacrossmedia.nl.


Beeldmateriaal:|
Logo Scala Crossmedia
Scala, deel(t) je passie

De laatste updates

Blog
Passie voor creativiteit en online marketing

Eline Odenkirchen werkt sinds mei 2023 bij Scala Crossmedia als Online Marketeer.…

Lees verder
Blog
Altijd bereid om te helpen

Annika vertelt over over haar functie binnen Scala, haar achtergrond en de…

Lees verder
Blog
Scala op de kaart

Thamar Mantel begon ruim tien jaar geleden als marketeer bij Scala Crossmedia.…

Lees verder

Brands

Website

Helpful links