Amersfoort, 20 mei 2022 – Scala BV, uitgever van onder andere Aan de Haak en Railhobby, blijft groeien en kondigt een uitbreiding van haar creatieve portfolio aan. De uitgeverij neemt het succesvolle magazine Textiel Plus (TxP) over van MarcelisDekave. Het eerste nummer dat Scala uitgeeft, is uitgave 260, dat in juni 2022 verschijnt. TxP past goed binnen de groei-, overname- en samenwerkingsambities van Scala, dat als motto ‘go niche or go home’ heeft.
Scala BV is de laatste jaren flink aan het groeien met de ambitie voor 70% extra omzet in 2025. Naast het ontwikkelen van eigen producten, zoals onlangs het online all-you-can-haakplatform Haakflix, doet Scala dat door overnames. Ashja Bosboom-Fetvaciyan, CEO van Scala, is positief over de overname: “Wij maken merken voor mensen met een passie, een hobby. Daarom zeggen we ‘Scala, deel(t) je passie’. Met TxP breiden we ons portfolio uit richting kunst, met gebruikmaking van de reeds opgedane crossmediale kennis binnen de handwerkbranche met merken als Quilt & Zo, HobbyHandig en Aan de Haak. De huidige redactie van TxP blijft betrokken bij het ontwikkelen van het merk.” Jacco Blokker van MarcelisDeKave: “Wij richten ons steeds meer op visuele communicatie en drukwerk, zowel in Nederland als in het buitenland. Dat zorgt ervoor dat we keuzes moeten maken. De ontwikkeling binnen TxP biedt veel kansen, zowel online als in het buitenland, dat past naar mijn mening goed bij Scala BV, gezien haar core business als crossmediaal bedrijf.”
Over TxP
TxP is hét magazine voor textielliefhebbers en verschijnt vier keer per jaar. Het tijdschrift inspireert lezers met nieuws, interviews met textielkunstenaars uit binnen- en buitenland, recensies van boeken, tentoonstellingen, informatie over het werken met textiele materialen en technieken, columns en meer. Daarnaast heeft het merk een website en een actieve Facebook- en Instagrampagina.
Over Scala BV
Met een team van 20 mensen en een flexibele schil van 300 medewerkers bereikt Scala meer dan 883.000 hobbyisten die creatief bezig willen zijn. Scala BV brengt mensen met een specifieke hobby samen en inspireert ze via haar 13 crossmediale merken en platforms. De huidige merken zijn Aan de Haak, Amigurumi Magazine, Fun Crochet Magazine, HobbyHandig, Loving Paper, Mijn Hobbykaart XL, MjamTaart, Quilt & Zo, Railhobby, Het Ree en Textiel Plus. Alle merken verschijnen zowel in print als online. Daarnaast heeft Scala de platforms Hobbyou en Haakflix ontwikkeld, geeft ze verschillende licenties in het buitenland en ondersteunt Scala derden met advies en via custom media.
Meer beeldmateriaal voor Textiel Plus vind je hier.
Eline Odenkirchen werkt sinds mei 2023 bij Scala Crossmedia als Online Marketeer.…
Lees verderAnnika vertelt over over haar functie binnen Scala, haar achtergrond en de…
Lees verderThamar Mantel begon ruim tien jaar geleden als marketeer bij Scala Crossmedia.…
Lees verder