woensdag 5 oktober

Jouw mening telt

Laura houdt naast haar rol als coördinator van Railhobby en Loving Paper graag lezersonderzoeken binnen Scala. In deze blog vertelt ze daar meer over.
Deel dit bericht

Wist je dat we bij Uitgeverij Scala regelmatig onderzoek doen? De mening van onze lezers en klanten vinden we erg belangrijk, we maken onze merken immers voor hen. Dankzij de onderzoeken krijgen zij de kans om mee te denken over de inhoud, vormgeving en vernieuwing van hun favoriete tijdschrift. Hierdoor sluit de content goed aan op de wensen en verwachtingen van de doelgroep en creëren we betrokkenheid onder de lezers. 

Sinds 2021 ben ik, Laura Jorritsma, verantwoordelijk voor het coördineren van de lezersonderzoeken. Met jarenlange werkervaring bij een marktonderzoeksbureau is dit een rol die goed bij mij past. Ik denk graag mee over het plan van aanpak: wat gaan we onderzoeken, met welk doel en aan wie leggen we de vragenlijst voor. De onderzoeken die we uitvoeren lopen uiteen van een poll over het thema van de volgende special tot een lezersonderzoek over de opmaak van een blad en een enquête over een nieuw tijdschrift.
Na afloop van een onderzoek worden de resultaten intern gedeeld. De belangrijkste uitkomsten delen we ook met onze lezers. Op basis van deze resultaten gaan we vervolgens aan de slag met een nieuwe look voor een tijdschrift, voegen we gewenste rubrieken toe en voeren we verbeteringen door. 

Naast het coördineren van lezersonderzoeken ben ik verantwoordelijk voor de merken Railhobby en Loving Paper. Twee compleet verschillende merken waardoor ik veel afwisseling in mijn werk heb en geen dag hetzelfde is. Ik werk met veel plezier aan beide merken. Bij Railhobby kan ik altijd rekenen op een betrokken externe redactie met veel kennis van het vakgebied. Van hen leer ik doorlopend nieuwe dingen over treinen, zowel de grote treinen als de modelvarianten. Voor Loving Paper werk ik samen met een enthousiaste groep maaksters die weten te verrassen met hun originele creaties.

Met mijn merken hoop ik lezers te inspireren creatief aan de slag te gaan. Ik vind het erg leuk om foto’s te ontvangen van projecten of modelbanen die lezers thuis gemaakt hebben. Dus heb jij een origineel idee voor een project of zelf iets bijzonders gemaakt, laat het ons dan vooral weten!

De laatste updates

Blog
Passie voor creativiteit en online marketing

Eline Odenkirchen werkt sinds mei 2023 bij Scala Crossmedia als Online Marketeer.…

Lees verder
Blog
Altijd bereid om te helpen

Annika vertelt over over haar functie binnen Scala, haar achtergrond en de…

Lees verder
Blog
Scala op de kaart

Thamar Mantel begon ruim tien jaar geleden als marketeer bij Scala Crossmedia.…

Lees verder

Merken

Website

Handige links