Digital Movie krijgt een restyling met een vernieuwde website. Scala neemt MjamTaart over. Scala speelt in op de trend 'loomen' en maakt een compleet kindertijdschrift met een oplage van bijna 176.000 exemplaren. Hema en Kruidvat nemen het af en in het Duits verschijnen 80.000 exemplaren.

Creatief met Kaarten en HobbyHandig verschijnen voortaan in het Frans. Scala integreert een succesvolle blog met 1000 actieve deelnemers met Cards & Scrap. Scala BV geeft het tweemaandelijkse tijdschrift Quilt & Zo uit in opdracht van Partner Medien uit Duitsland.

Scala krijgt een ESF-subsidie voor sociale innovatie. Scala zet samen met de doelgroep een uitgebreid restylingstraject voor HobbyHandig op en neemt diverse tijdschriften over. Hiermee ontstaat een cluster creatieve hobbymerken en verstevigt Scala haar positie in de hobbymarkt.

Ashja Bosboom-Fetvaciyan is benoemd tot directeur van Scala. Digital Movie lanceert een opinie- en testpanel van lezers. Puppenhäuser & Miniaturen verschijnt 100% online in het Duits. Scala neemt het tijdschrift HobbyHandig over en wordt gevraagd voor deelname aan de Slimste Bedrijven van Nederland.

Scala richt zich sterker op social media. Scala zet in op duurzaamheid door als een van de eersten over te gaan op een virtuele server. Hiermee is Scala een innovatieve testcase voor gemeente Amsterdam. Railhobby wordt gerestyled in co-creatie met lezers, die meebeslissen over de vernieuwde lay-out.

Scala is genomineerd voor de Top 100 van innovatieve bedrijven van Nederland! De uitgeverij neemt de crossmediale sites met portals en online uitgaven in eigen beheer. Scala neemt het tijdschrift Poppenhuizen & Miniaturen over.

Scala bouwt haar online strategie verder uit op marketinggebied en brengt het tijdschrift Luister onder in de daartoe opgerichte Luister BV. Scala automatiseert de interne backoffice processen tot een alles-in-één systeem, ook online.

Als eerste tijdschriftenuitgeverij lanceert Scala in 2005 haar bladen ook 100% online met meerwaarde voor lezers en adverteerders. Dit is een enorm succes en positioneert het bedrijf als online innovator en kenniscentrum. Scala adviseert derden hierover en is spreker op evenementen.

Scala groeit in 2000 flink met de overname van Railhobby en Luister (klassieke muziek). In 2004 voegt Scala Video Uit & Thuis en DVDplus samen tot Digital Movie en lijft ze het blad Miniatuurbanen in binnen Railhobby.

Scala groeit sterk en maakt een consumentenelektronica-cluster: Video Uit & Thuis verdubbelt, Scala neemt het vakblad Media Detail over én lanceert DVDplus. Scala koopt en verkoopt diverse bladen en lanceert Tommy (voor dierenliefhebbers). Scala geeft in opdracht het archeologiemagazine Scarabee uit.

Merken

Website

Handige links