Met als woord van het jaar 'InvestExcellence' investeert Scala in focus en automatisering. Ook AI wordt meer geïntegreerd.

Met de toegekende SLIM subsidie zijn we dit jaar aan de slag gegaan met procesoptimalisatie en efficiënter werken. Daarnaast staat het jaar in het teken van overnames. In februari nemen we de titels Plot@Home en Stitch@Home over en in juli de vaktijdschriften Textilia en Schoenvisie in het daartoe opgerichte Scala Bizzmedia. De cirkel is rond, Scala is weer terug in de vakbladen!

Hoera, Scala bestaat dit jaar 30 jaar! Het eerste feestmoment is al in januari: het all-you-can-haakplatform Haakflix gaat live. Er zijn scherpe en mooie doelstellingen opgezet voor 2022. En elk gehaald doel viert Scala extra goed dit jaar!

Ondanks dat we dit jaar nog steeds veel thuis gewerkt hebben, groeit Scala door. We ontwikkelen nieuwe specials als Breimagazine en Eten Magazine. In samenwerking met Durable en Dendennis produceert Aan de Haak een ‘Emma Beer Haakpakket’ om geld op te halen voor het Emma Kinderziekenhuis. En… Scala goes UK! Dit door Aan de Haak te vertalen naar Fun Crochet Magazine.

Het jaar 2020 had een bizarre wending, de Corona crisis. Iedereen zit thuis, moet de tijd binnen doorkomen. Daarom heeft Scala het gratis magazine ‘Iedereen Creatief’ ontwikkeld voor alle creatieve thuiszitters. Creative Letters en Cards & Scrap gaat verder onder de titel Loving Paper! In opdracht van de Jumbo geven we Smulweb magazine uit.

The next step for Scala. In addition to a strong focus on the core tasks via operational excellence, Scala is expanding internationally by granting more licences abroad.

Scala proceeds with its creative projects and developments on a new location: Maanlander 14H in Amersfoort, the first Aan de Haak CAL (crochet-along) goes live on YouTube and the team launches the new special of HobbyHandig: Creëer. Additional to Germany Creative Lettters is licensed in the UK as well.

The special of Cards & Scrap about hand lettering Creative Letters is a winner and grows into being a magazine in its own right with licenses in Germany. Scala celebrates its 25th birthday! The sales of Poppenhuizen & Miniaturen provides Scala with the chance to focus even more on its creative brand cluster so that responding to trends becomes easier.

Scala launches Meer dan Kleur (coloring for adults) and MjamTaart is supplemented by the event MjamTaart Cake & Bake Experience. The HobbyHandig website is renewed and the website named Aan de Haak goes live. Mijn Hobbykaart XL merges with Creatief met Kaarten. The webshop changes to a platform: Hobbyou.nl.

The take over of Quilt & Zo in combination with the growth of the hobby cluster. Scala sells its consumer electronics brands. The self-developed brand Aan de Haak (crochet) becomes a full-blown brand with a licence in Germany. The same applies to the children’s magazine Knutselfun. Scala receives ESF-subsidy because of its social innovation.

Brands

Website

Helpful links