donderdag 1 december

Dé puzzel van al onze merken

De afgelopen periode zijn Martine Vringer en Lisette Schothorst druk bezig geweest met de productieplanning voor 2023. In deze blog leggen zij uit waarom er zo veel werk in zit, hoe belangrijk die planning is en waar ze allemaal rekening mee houden.
Deel dit bericht

"Vanuit onze rol binnen Scala Crossmedia zijn wij samen verantwoordelijk voor het productieschema. Dit is hét belangrijkste document voor al onze merken, medewerkers en partners, want in dit schema ligt de hele planning van alle data voor het komende jaar vast. Van de eerste datum voor het opstarten van het magazine, het ontvangen van de teksten en beelden, de opmaak, de advertenties, het naar de drukker gaan, maar ook de marketing, livegangen en andere promoties voor onze merken.

Het is dan ook jaarlijks weer een hele puzzel. Waarin allereerst de lezers en adverteerders het belangrijkste zijn, voor hen moeten de magazines en merken op de beste momenten verschijnen: wanneer ontvangen de abonnees het nummer en ligt het in de winkel. Daarnaast kijken we ook naar de juiste timing in het seizoen, volgen de nummers elkaar niet te snel op, past het voor onze designers, fotografen, binnen onze afdelingen en bij de drukkerijen. Aangezien we niet alleen maandbladen hebben, maar ook magazines die tweemaandelijks of per kwartaal verschijnen, is het een kwestie van goed afstemmen en puzzelen met de data. 

En als het schema dan eindelijk staat, dan is het een leidraad voor veel werkzaamheden binnen ons crossmediale bedrijf. Anders dan vroeger draait het niet alleen meer om magazines in print, maar om merken. Een beleving waarbij je op veel meer momenten dan alleen de verschijning van een magazine de passie met je doelgroep kunt delen. Denk aan nieuwsbrieven, online uitgaven, platformen met extra’s en nieuwe artikelen, social media, Crochet Alongs, beurzen en nog veel meer. 

Wat een paar data (oké in totaal meer dan 1000…) niet teweeg kunnen brengen! Zoals gezegd is het een puzzel, maar wel een hele leuke, want het is nadenken over je verschijning, andere acties en het zo goed mogelijk inplannen voor de doelgroepen en het team. Met trots kunnen we melden dat die van volgend jaar weer staat, dus aan de slag met de moodboards, planningen voor onze partners en heel veel leuke acties voor 2023."

De laatste updates

Blog
Even aanhaken bij Aan de Haak

Hi! Ik ben Harriëtte, brand coördinator van Aan de Haak. Hét Nederlandse…

Lees verder
Blog
Dé puzzel van al onze merken

De afgelopen periode zijn Martine Vringer en Lisette Schothorst druk bezig geweest…

Lees verder
Nieuws
Uitgeverij Scala viert 30-jarig jubileum met nieuwe naam Scala crossmedia

Uitgeverij Scala viert 30-jarig jubileum met nieuwe naam Scala Crossmedia. De naam…

Lees verder

Merken

Website

Handige links